Kievarintie 23, Lohja myynti@omalogo.fi 050 323 6013

Kuinka tehdä houkutteleva online-banneri?

Olipa väittämäsi mikä tahansa, suuri banneri, jossa on rohkea muotoilu, upeat värit ja yksinkertainen teksti, on loistava tapa tehdä se. Tietenkin bannereita ja muita kylttejä ja mainoksia on kaikkialla. Huomiomme kilpailee melko paljon, kun kävelemme kadulla ja rakennusten läpi, joten kuinka voit varmistaa, että bannerisi huomataan?

Tiedä tarkoituksesi

Suunnitellaksesi täydellisen bannerin, sinun on aloitettava varmistamalla, että sinulla on selkeä käsitys tarkoituksestasi. Miksi luot sellaisen alun perin? Mitä sillä on tarkoitus saavuttaa? Tässä on muutamia mahdollisia tavoitteita, joita kannattaa harkita:

  • Lisää bränditietoisuutta
  • Brandoi uudelleen tai muuta yleisön käsitystä brändistäsi
  • Korosta uusi tuote
  • Kiinnitä huomiota myyntiin tai promootioon
  • Mainosta tulevaa tapahtumaa
  • Luo yhteisöllisyyden tunne paikkaan
  • Lisää tietoisuutta sosiaalisesta syystä

Bannereilla on lukemattomia mahdollisia käyttötarkoituksia ja niitä voidaan käyttää esimerkiksi tähän https://www.ninjacasino.com/fi/kasinopelit– nämä ovat vain muutamia esimerkkejä. Huomaa, että jotkin tarkoitukset ovat jatkuvaa ja voivat sisältää bannerien ripustamisen pitkään, kun taas toiset ovat luonteeltaan väliaikaisia.

Saattaa tuntua liian itsestään selvältä pohtia tarkoitustasi, mutta tämä on ratkaiseva ensimmäinen askel. Kun tiedät tarkalleen, mitä bannerillasi on tarkoitus saavuttaa, voit antaa tavoitteen – tai näiden tavoitteiden – vaikuttaa suoraan tapaan, jolla suunnittelet sen. Kuten puhumme myöhemmin, haluat pitää bannerisi suunnittelussa yksinkertaisena, joten se on kriittistä, että suunnittelun jokainen osa auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.

Anna bannerin erottua ympäristöstään

Kun sinulla on vankka käsitys bannerisi tarkoituksesta, haluat miettiä tarkasti, mihin se sijoitetaan. Ensinnäkin, onko se sisällä vai ulkona? Toimipaikassasi tai tapahtumapaikallasi tai ripustettuna muualle? Vaikka sijoitus on tärkeä useista syistä, avain tässä on bannerin fyysinen ympäristö. Haluat bannerisi ponnahtavan kiinnittääksesi ohikulkijoiden huomion, joten sinun on harkittava, millä taustalla se kilpailee erottuaksesi joukosta.

Jos et kiinnitä erityistä huomiota ympäristöön, voit esimerkiksi suunnitella bannerin, jossa on silmiinpistävä punainen ja oranssi värimaailma, ja sitten saada selville, että se on ripustettu punatiilisen rakennuksen etupuolelle, jossa se katoaa samanlaisiin ympäröiviin väreihin. Tässä tapauksessa väri, kuten valkoinen, sininen tai vihreä, olisi paljon parempi valinta kuin punainen tai oranssi.

Joissakin tapauksissa sinun on ehkä lisättävä valkoinen tai musta reunus bannerisi reunojen ympärille, jotta se poksahtaa esiin, varsinkin jos se kilpailee kiireisen taustan kanssa. Banneri, joka eroaa ympäristöstään, on näkyvämpi. Lisäksi, niin sanotun eristysvaikutuksen mukaan, tällainen sijoittelu lisää myös todennäköisyyttä, että ihmiset muistavat bannerin, vaikka se ei ole enää näkyvissä.

Valitse värit viisaasti

Bannerin pomppimista edistävän väriteeman valitseminen ei ole ainoa ajateltava asia. Jokainen markkinoinnin tai graafisen suunnittelun parissa työskentelevä tietää, että myös värit ovat tärkeitä oikean viestin välittämisessä. Eräässä tutkimuksessa havaittiin, että ihmiset muodostavat mielipiteen ihmisistä ja tuotteista 90 sekunnissa, ja 62-90 prosenttia mielipiteestä perustuu pelkästään väreihin.

Vaikka väriassosiaatiot ja mieltymykset ovat henkilökohtainen asia, joka vaihtelee henkilöstä toiseen, eri väreihin liittyy myös laajempia kulttuurisia assosiaatioita, jotka yleensä vaikuttavat ihmisten käsityksiin. Esimerkiksi Yhdysvalloissa vihreä yhdistetään usein ympäristöön ja rahaan.

Jos väri on niin tärkeä, mitkä ovat vinyylibannereiden parhaat värit? Vastaus riippuu siitä, millaisen vaikutelman haluat antaa. Monissa tapauksissa tärkeä työ sopivien värien valitsemiseksi bannerillesi on jo tehty brändisi kanssa. Jos suunnittelet banneria, jonka tarkoituksena on tuoda nimesi julkisuuteen ja luoda parempaa tuotemerkin tunnettuutta, on tärkeää, että suunnittelussa näkyvät brändisi värit näkyvästi. Et vain halua, että banneri sisältää brändisi värit, vaan haluat myös varmistaa, että se toimii tarkasti. Toisin sanoen, et halua erilaista sinisen sävyä tai sävyä kuin se sininen, jonka olet valinnut edustamaan brändiäsi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *