Kymmenen parasta kylttiä eli banneria kasinopeleille
Nettimainonnassa jo vuosia käytössä olleet bannerit ovat paljon käytetty mainostusmuoto. Bannereita on eri sivustoilla, vaikka minkälaisia ja vaikka minkä kokoisia, mutta kaikki niistä ei ole yhtä hyviä. Mikä tekee bannerista eli netin mainoskyltistä hyvän ja minkä näköisiä hyviä mainoksia sitten netistä löytyy?
Mainoskyltin tehtävä netissä on kuitenkin oikeastaan aivan sama kuin tienvarressakin, eli saada huomiota ja johtaa jonkinlaiseen tekemiseen. Netissä se yleensä tarkoittaa mainoksen klikkaamista ja tien varrella mainostuksen kohteeseen menemistä tai siitä lisätietojen etsimistä heti mahdollisuuden tultua.
Nettimainostamisesta
On sitten mainoksien aiheena ilmaiskierrokset Starburst peliin tai uuden pelin saapuminen nettikasinolla, mainos voi olla onnistunut tai epäonnistunut. Netin sivustoilla nettimainos voi olla sellainen, että se tulee popuppia sivulle, kuten se tekee monilla isoillakin nettisivuilla kuten Iltasanomilla tai Iltalehdellä.
Nettimainosten toimivuudesta voi olla kahta mieltä, että mainokset eivät toimi tai ne toimivat, tosiasia on, että mainonta yleensäkin on tarpeellista kertomaan uusista asioista, ja toiset mainokset vain toimivat paremmin kuin toiset. Otetaan tässä seuraavaksi pari malliesimerkki nettikasinoiden maailmasta.
Casumo nettikasino
Casumo käyttää omassa nettibannerissaan usein pientä animaatiota, isoja kutsuvia tekstejä, omaa logoaan sekä pitää usein myös MGA lisenssiään näkyvillä. Mainos on siis samalla kutsua, että informatiivinen ja tuo esille siinäkin brändin logolla.
Rizk nettikasino
Rizkin tuo omassa nettimainonnassaan esille erikoisen värityksensä, jossa keltainen ja punainen ovat päävärejä. Mainoksissa usein myös toistuu luonnollisesti kasinon oma logo sekä heidän käyttämänsä kapteeni Rizk hahmo.
Mr Green nettikasino
Tässäkin Mr Greenin nettibannerissa tulee esille tämän brändin tunnistettavimmat osat, eli varsinaisen kasinon logo sekä kasinon tunnushahmo vihreä pukuinen knallipäinen pelaaja, vaikkakin tässä kyseisessä mainoksessa joulupukin kanssa.
Mainonnan perusteista
Hyvä nettimainos tai tienvarsimainos toistaa yrityksen brändin osia, yrityksen logo, ja yrityksen päävärit. Jos yritys on ollut päätöksissään selkeä, kaikessa mainonnassa käytetään samoja elementtejä, ja sitä kautta mainoksen jo hetkenkin näkevät saattavat tunnistaa, mistä on kyse. Kysymyksessä on aivojemme toiminta, missä täytämme puuttuvat osat oman muistimme kätkemistä lokeroista, ja siksi mekin puhumme muistijäljistä ja niiden rakentamisesta markkinoinnista ja mainonnassa.
Totta kai kylttien ja bannereiden tekeminen eroaa, on kyltti menossa ulos tien varteen tai kauppakeskuksen seinälle tai netin sivustoille. Mainosteippaamo OmaLogo pystyy tarvittaessa hoitamaan molempien valmistamisen, vaikka pääosaaminen onkin oikean maailman kyltit ja tarroitukset.
Kylteissä ja bannereissa kannattaa jättää mainokselle tilaa hengittää, aivan kuten ylläesitetyt mainokset tekevät, mainos ei saa olla liian täynnä tekstiä. Luonnollisesti eri brändit vain tuovat itsensä ja omat tunnusmerkkinsä erilailla esille, ja toiset painottavat eri asioita- mutta muutenhan kaikki mainokset olisivat aivan keskenään samanlaisia.
Netissä esimerkkinä olevat nettikasinomainokset ovat kovasti kilpailulla alalla ja yksittäin pelkkä mainos ei vielä välttämättä riitä asiakkaan saamiseksi. Mainokseen pitää usein liittää myös kova tarjous, jolla asiakas saadaan kiinnostumaan, eli netissäkin käytetään samoja kikkoja kuin lehtimainoksissa. Kauppakeskukseen saadaan ihmiset kovilla sisäänheittotarjouksilla, mutta muut tuotteet voivatkin sitten olla aivan täysihintaisia eikä lainkaan tarjouksessa – mutta näin on ollut aina.
Kokeile, kokeile ja jälleen kokeile
Hyvää mainosta ei voi koskaan tietää varmuudella etukäteen. Jotkin mainokset toimivat jossain paikassa, mutta sama mainos ei välttämättä toimikaan toisaalla. Samoin myös tarjoukset – ne voivat toimia hyvin jonakin vuodenaikana, mutta eivät enää seuraavalla kerralla. Mainonnassa, varsinkin netissä, kannattaa testata useampaa mainosta yhtä aikaa. Ulkokylteissä tietenkin mainoksen kannattaa olla paikallaan kauemmin, paitsi jos heti alussa huomaa, ettei se syystä tai toisesta toimi. Mainoksen tehtävä on kuitenkin mahdollistaa yrityksen lisämyynti, ja jos se ei sitä tee – se pitää vaihtaa.